 | Złoto w GpT |  |
Wysłany: Sob 21:40, 07 Sty 2006 |
|
|
Blidek |
Goblin |
|
|
Dołączył: 05 Sty 2006 |
Posty: 42 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Cos ię robi ze złotem z misji? Będą jakieś sklepy?  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
Wysłany: Sob 22:17, 07 Sty 2006 |
|
|
Skitels |
Wojownik |
|
|
Dołączył: 01 Gru 2005 |
Posty: 140 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
To jest dopiero w rozbudowie więc myśle że będą. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:45, 07 Sty 2006 |
|
|
Haan |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 01 Gru 2005 |
Posty: 307 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: owni |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Sklepy i hadnel - w przygotowaniu  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 18:46, 08 Sty 2006 |
|
|
mino |
Goblin |
|
|
Dołączył: 02 Gru 2005 |
Posty: 35 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Debica |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Widze, ze już jest Targowisko  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:08, 08 Sty 2006 |
|
|
Jacops |
Władca Smoków |
|
|
Dołączył: 02 Gru 2005 |
Posty: 383 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ale naprzyklad, jak kupie tarcze, to co bede?? Jakis silniejszy??  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:14, 08 Sty 2006 |
|
|
Haan |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 01 Gru 2005 |
Posty: 307 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: owni |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Bedziesz dostawał mniejsze obrażenia.
BTW. W ostatniej misji zdobyłeś drewnianą tarcze ^^ |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:17, 08 Sty 2006 |
|
|
Jacops |
Władca Smoków |
|
|
Dołączył: 02 Gru 2005 |
Posty: 383 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Wiem, ale no wlasnie to ja juz ta misje skaczylem i moge sie zbierac na inna? Czy bede musial jeszcze wrocic po Smoczka (Skitelsa)???? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:18, 08 Sty 2006 |
|
|
Haan |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 01 Gru 2005 |
Posty: 307 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: owni |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Sir Jacops zakończył swoja częśc misji. Pumpernikiel jest w trakcie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:10, 08 Sty 2006 |
|
|
Skitels |
Wojownik |
|
|
Dołączył: 01 Gru 2005 |
Posty: 140 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Pumpernikiel
Smoczek Pupernikiel
Właśnie uciekam przed hordami orców ;d |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Śro 23:43, 11 Sty 2006 |
|
|
Draganor |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 11 Sty 2006 |
Posty: 471 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Góry Sine |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Aby targowisko i zdobywane złoto spełniały dobrze swoje zadanie, musi zostać wprowadzony bestiariusz z wymieniona ilością punktów życia danego potwora. Chodzi mi mianowicie o to, że po co mi lepsza różdżka, skoro o śmierci nie decydują zadawane obrażenia, a mistrz gry ? Rozwiązanie obowiązujące teraz (bez konkretnej ilości PŻ i uzależnieniu wszystkiego od bajarza) Jest bliższe idei gier story telling. Wprowadzenie punktów ataku oraz życia spowoduje upodobnienie się GpT do znanego wszem i wobec D&D, opartego w bardzo dużej mierze na ściśle określonych zasadach. Myślę, że wprowadzenie PŻ będzie dużym utrudnieniem dla Mistrza Podziemi, ponieważ wymagałoby większej ilości postów i opisów w czasie samej gry, oraz opracowania pewnej mechaniki (turowość, przypadkowa lub zależna od poziomu ilość zadawanych obrażeń, ewentualne modyfikatory itp.) i stosowania się do niej, a co za tym idzie, doskonałej jej znajomości. Rozwiązaniem prostszym i przyjemniejszym jest, moim zdaniem, wprowadzenie opisów stanu zdrowia (np. zdrowy, poobijany, pokaleczony, umierający) i płynących z tego konsekwencji (np. osoba umierająca nie może chodzić i musi zostać uleczona w ciągu 8 godzin, lub szczęźnie na pustkowiu pozostawiona przez nieczułych kompanów ).
Nieodłącznym elementem RPG jest też oczywiście kompletowanie lepszego sprzętu, wiec zamiast obrażeń lub obrony tarczy, wypadałoby wprowadzić jakieś magiczne właściwości dla nich. Oczywiście, zwykła drewniana tarcza nie okaże się artefaktem wielkiej wagi, więc może po prostu być brana pod uwagę w czasie sesji. Innymi słowy: atakowany maczugą bohater posiadający drewnianą tarcze da rade się zasłonić, jednak bajarz może stwierdzić, iż tarcza pod wpływem siły ciosu przeciwnika poszła w drebiezg. Gdyby tarcza była wykonana z metalu nic takiego by się nie stało. Z tego przykładu wynika, że mimo braku jakichkolwiek współczynników (obrona, def, jak kto woli) tarcze spełnią swoja rolę, a będą między nimi widoczne różnice. To samo tyczy się broni ręcznej, dystansowej, miotanej i różdżek (np. Miecz oburęczny przetnie przeciwnika na pół, zabijając go na miejscu, lecz wymach zajmie dużo czasu i atakujący bohater również zostanie draśnięty, lecz gdyby atakował mieczem jednoręcznym nie zabiłby przeciwnika od razu, ale sam zdążyłby sparować rozpaczliwe wymachy oponenta).
Reasumując: W przedstawionym powyżej systemie wszystko nadal zależeć będzie od bajarza, gra nabierze oczekiwanego realizmu, a kompletowanie dobrego sprzętu nie straci sensu. Danie będzie podane ładnie, ciepło, pachnąco i jakże prozaicznie prosto
Trochę mi długi post wyszedł, jak komuś nie pasuje temat w jakim go zamieściłem, proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Mam nadzieję, że moje sugestie komukolwiek się przydadzą  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 20:22, 12 Sty 2006 |
|
|
Haan |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 01 Gru 2005 |
Posty: 307 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: owni |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Spis potworów jest w przygotowaniu - największy problem mam z "ilustracjami"
Co do dokładnych atrybutów i strat punktów zycia - to wymaga wiele pracy, nie da si tegoz robić z dnia na dizeń. Tzreba porównać wszytskeie profesje, wyrównać ich poziom itp. Nie wiem czy wyrobie ;s
Co do stanów zdrowia (Silny, umierający itp.) Mam zamiar to dzisiaj wprowadzić ;] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:34, 12 Sty 2006 |
|
|
Draganor |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 11 Sty 2006 |
Posty: 471 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Góry Sine |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
A co myślisz o sposobie opisu broni ? Skoro mamy opisowe stany zdrowie, dokładna siła ataku broni traci odrobinę na znaczeniu. A dużo przyjemniej jest w czasie sesji usłyszeć wspaniały opis szermierczej akrobacji niż suche słowa: "Zadałeś tyle, a tyle obrażeń, otrzymałeś tyle, a tyle..." |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:56, 12 Sty 2006 |
|
|
Skitels |
Wojownik |
|
|
Dołączył: 01 Gru 2005 |
Posty: 140 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Cytat: | dużo przyjemniej jest w czasie sesji usłyszeć wspaniały opis szermierczej akrobacji niż suche słowa: "Zadałeś tyle, a tyle obrażeń, otrzymałeś tyle, a tyle..." |
Zgadzam się :) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:58, 12 Sty 2006 |
|
|
Dzidek |
Troll |
|
|
Dołączył: 10 Sty 2006 |
Posty: 85 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: prosze: lokacje za 100 punktow |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Haan napisał: | największy problem mam z "ilustracjami" |
ale to najmniejszy problem! moze ich wcale nie byc. w koncu to gra wyobrazni... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 1:55, 13 Sty 2006 |
|
|
Draganor |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 11 Sty 2006 |
Posty: 471 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Góry Sine |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nie przejmuj się obrazkami. Jak powiedział Dzidek, mamy nasza wyobraźnię. A kto nie potrafi wyobrazić sobie śliniącego się ogra o błyszczących ślepiach i ociekającej śluzem skórze, nie powinien nawet myśleć o RPG'ach. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum Vanesis Strona Główna » Inne
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie GMT + 5 Godzin
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|